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Tagged: 鈴木ヒラク

Exhibition Catalogue

今日の発掘

鈴木ヒラク

Price:

2,200円(税込)

発行元: Drawing Tube
監 修: 群馬県立近代美術館
執 筆: ボニー・マランカ(出版社PAJ Publications、雑誌『PAJ: A Journal of Performance and Art』発行人・編集者)、栗本高行(美術評論家)
デザイン: 須山悠里
編 集: 中村水絵(HeHe)、田中龍也(群馬県立近代美術館)
言 語: 日本語/英語
仕 様: B5判変形(255 × 180mm)/72ページ/スイス装(スケルトン装)
[展覧会]
鈴木ヒラク 今日の発掘
会期:2023年9月16日(土)–12月19日(火)
会場:群馬県立近代美術館(群馬県高崎市綿貫町992-1 群馬の森公園内)
https://mmag.pref.gunma.jp/


鈴木ヒラク
1978年宮城県生まれ、神奈川県育ち。2001年武蔵野美術大学造形学部映像学科卒業。08年東京藝術大学大学院美術研究科先端芸術表現専攻修了後、シドニー、サンパウロ、ロンドン、ニューヨーク、ベルリンなど各地で滞在制作。描くと書くの間を主題に、平面・彫刻・映像・パフォーマンス等によりドローイングの概念を拡張する制作活動を展開している。09年「愛についての100の物語」(金沢21世紀美術館)、10年「六本木クロッシング2010展:芸術は可能か?」(森美術館)出品。13年「日産アートアワード 2013」ファイナリスト選出。17年「ヒツクリコ ガツクリコ ことばの生まれる場所」(アーツ前橋)出品。同年「FID Prize」(パリ)グランプリ受賞。19年「MOTアニュアル2019 Echo after Echo:仮の声、新しい影」(東京都現代美術館)出品。16年より国際的なドローイング研究プラットフォーム「Drawing Tube」を主宰。音楽家や詩人らとのコラボレーションやパブリックアートも多数手掛ける。作品集に『GENGA』(2010年、河出書房新社)、『SILVER MARKER』(2020年、HeHe)など。作品は金沢21世紀美術館、東京都現代美術館、アーツ前橋のほか、アニエスベー・コレクション(フランス)やロンドン芸術大学(イギリス)などに収蔵されている。現在、東京藝術大学大学院美術研究科グローバルアートプラクティス准教授。本展にあわせて初のエッセイ『ドローイング 点・線・面からチューブへ』(左右社)が刊行された。


Hiraku Suzuki: Excavation Today

Supervised by The Museum of Modern Art, Gunma
Texts by Bonnie Marranca (Publisher and Editor of PAJ Publications/ PAJ: A Journal of Performance and Art.) and Takayuki Kurimoto (Art Critic)
Design by Yuri Suyama
Edited by Mizue Nakamura (HeHe) and Tatsuya Tanaka (The Museum of Modern Art, Gunma)
Price: 2,000 yen (excl. VAT)
Size: 255 × 180mm / 72 pages / Swiss Binding (skeleton)
Languages: Japanese / English
Published by Drawing Tube

Exhibition:
Hiraku Suzuki: Excavation Today
Period: Saturday, September 16–Tuesday, December 19, 2023
Venue: The Museum of Modern Art, Gunma (992-1 Watanuki-cho, Takasaki, Gunma, Japan)
https://mmag.pref.gunma.jp/



Hiraku Suzuki
Born 1978 in Miyagi and raised in Kanagawa, Suzuki graduated from the Department of Imaging Arts and Sciences, Musashino Art University in 2001, and completed a master's degree in the Department of Intermedia Art, Tokyo University of the Arts Graduate School of Fine Arts in 2008.
Suzuki’s practice explores the expanded concept of drawing through two-dimensional works, sculpture, video, performance, etc., on the theme of interconnection between drawing and language.
He exhibited at “100 Stories about Love” (21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa, 2009) and “Roppongi Crossing 2010: Can there be Art?” (Mori Art Museum). In 2013, he was selected as a finalist for the “Nissan Art Award 2013.” He participated in “Flap-flop, Clap-clop: A Place Where Words Are Born” at Arts Maebashi in 2017 and won the FID Prize (Paris) Grand Prix in the same year. In 2019 he exhibited in “MOT Annual 2019 Echo after Echo: Summoned voices, new shadows" (Museum of Contemporary Art Tokyo).
Since 2016, he has been organizing the international drawing research platform “Drawing Tube.” He has also collaborated with musicians and poets, and created numerous public artworks. His major publications include GENGA (2010, Kawade Shobo Shinsha) and SILVER MARKER (2020, HeHe). His works are housed in the collections of the 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa, Museum of Contemporary Art Tokyo, Arts Maebashi, as well as the Agnès b Collection (France) and University of the Arts London (UK). He is currently Associate Professor of Global Art Practice, Tokyo University of the Arts Graduate School of Fine Arts. His first essay “Drawing: Point and Line and Plane to Tube” was published by Sayusha in correspondence to this exhibition.